6.30 - 8.30 hodin
-
scházení dětí, spontánní hry, individuální nabídka, péče o chovaná zvířátka, individuální činnost pedagoga s dětmi
8.30 - 9.20 hodin
-
komunitní kruh s rituály, vzájemné sdílení zkušeností a naslouchání zážitků, logopedické a pohybové chvilky, rozvoj vyjadřovacích schopností, vzájemné sdílení a komunikace, hygiena, rozdělení služeb, svačina
9.20 - 10.00 hodin
-
režimově řízené činnosti pedagogem, činnosti na elipse, v komunitním kruhu, skupinová práce v centrech
Délka jednotlivých činností je přiměřená věku, podřizuje se momentálnímu rozpoložení dětí a atmosféře ve třídě. U starších dětí je trvání této aktivity cca 40 min., u mladších dětí je tato aktivita zpravidla kratší.
v průběhu dopoledne
-
pohybové aktivity
Jsou zařazované vždy s dostatečným odstupem od jídla. Pokud to umožňuje počasí, uskutečňují se na školní zahradě.
10.00 - 11.30 hodin
-
pobyt venku
K pobytu venku využíváme především naši rozlehlou školní zahrada a les blízké Přírodní rezervace Hůrka. Na vycházky do okolí vyrážíme vždy v návaznosti na vzdělávací téma v daném týdnu /do parku, centra města, galerie a kina, k řece a potůčkům, na nádraží apod./ Na zahradě využíváme i přírodní učebnu, kde v teplých měsících i stolujeme.
11.20 – 12.00 hodin
-
stravování dětí
Jednou z priorit Prima školky je vést děti k samostatnosti. Proto i u stolování klademe důraz na to, aby si děti samy stůl prostřely, starší děti si nalily polévku, utřely případné nečistoty. Aby dodržovaly etiketu při stolování, na talíři uklidily zbytky, odnesly použité nádobí na výdejní okno nebo servírovací vozík, byly ohleduplní k ostatním apod.
12.00 - 12.30 hodin
-
hygiena /Bodlínci a Smajlíci provádí hygienu zubů/, příprava na odpočinek.
12.30 – 14.00 hodin
-
relaxační činnosti, poslech čteného textu
Vychází z individuálních potřeb dětí - spánek, relaxace při četbě, rozhovor o vyslechnutém příběhu, poslechu veršů, vážné nebo relaxační hudby.
13.00 – 14.00 hodin
-
zájmové kroužky a individuální hra dětí, předškolní příprava s pedagogem
14.00 – 18.00 hodin
-
svačina, společenské a didaktické hry, spontánní hry dětí, individuální činnost, odchod z MŠ