Tak jako školka „žije“ udržitelným způsobem života, tak i stravování v Prima školce probíhá v souladu s pravidly snižování dopadu života člověka na okolní prostředí. „Zdravé“ stravování je prioritou samostatné školní kuchyně. Právě z tohoto důvodu máme vždy pod kontrolou z čeho vaříme a známe původ surovin, které používáme. Kvalitu jídla tak můžeme vždy sami ovlivnit. Veškeré jídlo podávané dětem v průběhu dne splňuje nejvyšší hygienické normy i nutriční hodnoty předepsané vyhláškou o předškolním stravování a je připravováno s láskou a zájmem. Právě proto, že nám záleží na tom, jak se děti stravují, věnujeme výběru surovin a potravin a přípravě pokrmů v naší jídelně nemalou pozornost:
-
zajímáme se o původ potravin, přednost dáváme potravinám a surovinám z České republiky,
-
čerstvé, předem nezpracované suroviny a potraviny nakupujeme z části od regionálních pěstitelů, chovatelů a výrobců,
-
vybíráme potraviny tak, abychom podpořili bezobalové hospodářství,
-
dáváme přednost vaření ze sezónních potravin,
-
minimalizujeme vaření ze zmrazených surovin a potravin,
-
nepoužíváme žádné nežádoucí přísady a dochucovadla,
-
nevaříme z polotovarů,
-
používáme bylinky vypěstované na naší školní zahrádce,
-
v kuchyni zpracováváme i výpěstky, které děti samy na záhoncích vypěstují,
-
reagujeme na potřeby dětí se specifickou dietou a ohříváme z domu donesené dietní pokrmy,
-
pitný režim je z velké části neslazený, děti i zaměstnanci mají po celý den pobytu přístup k pitné vodě dle svých potřeb, v denní nabídce jsou i neslazené čaje,
-
nápoje dochucujeme čerstvým ovocem či zeleninou,
-
snažíme se o hospodárné zacházení s jídlem a vedeme děti k minimalizování zbytků,
-
spolupracujeme s místními organizacemi a farmami, kde děti vlastní prací sbírají a zpracovávají ovoce a zeleninu, samy připravují pokrmy a nápoje.
Aktuální jídelníček najdete níže.
V ojedinělých případech můžete zaznamenat v jídelním lístku změnu. Tato změna zpravidla nastává ve chvíli, kdy ve školní jídelně flexibilně reagujeme
na aktuální dění ve třídách a přizpůsobujeme se vzdělávacímu programu, tj. potřebě dětí a pedagogů. Děje se tak v závislosti na organizačních změnách
v denním režimu, např. celodenní pobyt v přírodě apod.